پلمپ-امنیتی-چیست

پلمپ امنیتی در واقع نسل جدیدی از پلمپ های قدیمی یا سیم و سرب می باشد. کاربرد پلمپ امنیتی به دلیل یکبار مصرف بودن،صرف زمان کم جهت نصب پلمپ ،عدم نیاز به ابزار خاص هنگام پلمپ وسهولت استفاده از آنها،مطابقت با بهداشت نیروی انسانی و محیط زیست وشناساگر بودن این نوع از پلمپ ها به شدت در صنایع مختلف زیاد است. 

موارد کاربرد پلمپ امنیتی

علاوه بر جنبه امنیتی، جنبه تبلیغاتی استفاده از پلمب با لوگو و نام شرکت ها نیز بخشی از توانایی این محصول در صنعت، همواره مورد توجه و استقبال بوده است. بنابراین پلمپ های امنیتی برای حفاظت از كميت و كيفيت محصولات و یا خدمات و همچنین حفظ بهداشت محصولات و یا حتی حفاظت از محیط حمل و نگهداری آن ها ایفای نقش می نماید.

پلمپ امنیتی امکان کنترل چشمی لوازم و دارایی ها در فرآیند کارها را فراهم میکند و پلمپ امنیتی نشان می دهد که ورودی یا وسیله قفل شده دچار نفوذ، و دستکاری شده است یا نه.

پلمپ امنیتی هر گونه تلاش برای نفوذ یا دستکاری را به صورت مشهود نشان می دهد. پلمپ ها در تشخیص مواردی از جمله دزدی در حمل و نقل کالا، تغییر یا دستکاری ذخایر، انبارهای محصول،کیس های کامپیوتر،کیسه های حمل مواد،درب های قرنطینه،کنتورهای آب و برق و گاز و هرآنچه که در سازمان ها نیاز به حفاظت و مراقبت ویژه ای داشته باشد کاربرد گسترده ای دارند.

اطمینان از بی همتا (یونیک) بودن پلمپ امنیتی

استفاده از پلمپ برای مواردی مثل کیسه و بشکه و قفسه و جعبه بسیار معمول است و کاربرد زیادی دارد، اما کاربرد پلمپ امنیتی فراتر از آن است. پلمپ ها میتوانند برای موارد و فعالیت های خاص تر که ممکن است چنبه محرمانه ای برای سازمان ها داشته باشد نیز مورد استفاده قرارگیرند.

از نظر ظاهری نیز پلمپ ها قابلیت طراحی و شخصی سازی دارند، برای مثال میتوان لوگوی مشتری، بارکد، شماره های متوالی، کد های داده های ماتریسی و از این قبیل موارد روی هر پلمپ هک کرد.یکتا سازی پلمپ ها این اطمینان را به شما میدهد که هر پلمپ بی همتا و غیر قابل تعوبض است. با این روش شما با خیال راحت میتوانید این اطمینان را حاصل کنید که هرگونه نفوذ، تغییر و یا دستکاری در منابع شما کاملا قابل ردیابی و مشاهده است.

پلمپ مناسب برای کار شما

هنگام خرید پلمپ باید در نظر داشته باشید که فاکتورهای زیادی روی کار برد و کاربرد پلمپ ها تاثیر دارد.

برخی از مواردی که باید در نظر داشته باشید عبارت است از:

  • نوع و سبک محفظه ای که قصد پلمپ کردن آن را دارید.
  • دمای محیطی که محفظه مورد نظر شما در آن قرار میگیرد.
  • فشارها و تماسهایی که پلمپ در معرض آن قرار دارد برای مثال باید بدانیم که پلمپ مورد نظر ما باید امکان باز شدن با دست را داشته باشد یا اینکه حتماً برای باز کردن آن باید از کاتر  یا وسیله ی دیگری استفاده کرد.
  • فرایند های لجستیکی و مراحل کاری صورت گرفته باید در نظر گرفته شود
  • مدیریت و کنترل نحوه شماره گذاری پلمپ ها

انواع دسته‌بندی پلمپ های امنیتی

پلمپ های امنیتی بسیار زیادی در حال حاضر در بازار موجود می‌باشد که هرکدام از آنها با توجه به زمینه های کاری مختلف دسته بندی شده اند. از معمول ترین انواع دسته بندی پلمپ ها میتوان دسته بندی با توجه به جنس پلمپ (پلمپ های پلاستیکی و پلمپ های فلزی) و دسته بندی با توجه به نوع پلمپ ( پلمپ ها‍ی امنیت بالا، پلمپ های الکترونیکی، پلمپ های طول ثابت، پلمپ های جغجغه ای، پلمپ های کانتینری و …) اشاره کرد.
قابل ذکر است در مواردی که حلقه ای برای انجام عمل پلمپ وجود ندارد میتوان از لیبل های امنیتی استفاده کرد که با قابلیت شناساگر بودن شما را از هرگونه دستکاری مطلع می کنند.

شرکت پایگان سیل ایرانیان، تولید کننده انواع پلمپ های امنیتی با بهترین کیفیت می باشد. برای اطلاع از شرایط خرید و قیمت ها با ما تماس بگیرید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 711 میانگین: 5]