بست پلاستیکی

پلمپ های امنیتی بدلیل ماهیت امنیتی با بست پلاستیکی قابل مقایسه نیستند. چراکه هر قفل و بستی که به راحتی در دسترس باشد و قابلیت ردیابی و پیگیری نداشته باشد، پلمپ نامیده نمی شود.

معرفی پلمپ امنیتی

پلمپ امنیتی، ابزاری است که علاوه بر بستن و قفل کردن محل مورد نظر شما، به دلیل وجود قفل های مخصوصی که در بدنه آنها تعبیه شده است، این اطمینان را به شما می دهد که با هرگونه شیء خارجی، امکان دستکاری قفل پلمپ وجود ندارد و با درج اطلاعات شما شامل نام و لوگو شرکت و شماره سریال های یونیک و منحصر به فرد بر روی هر پلمپ، امکان فک و جداسازی آن و یا جایگزین کردن پلمپ دیگر برای تخلف وجود ندارد.

پلمپ امنیتی

پلمپ امنیتی

معرفی بست پلاستیکی

درحالیکه بست پلاستیکی هرگز این امکان را برای شما فراهم نمی کند. چراکه بست های پلاستیکی شامل یک تسمه هستند که هیچگونه سیستم خاری در آنها تعبیه نشده است و از طرفی براحتی قابل خرید و فروش می باشند. و اگر بست پلاستیکی باز شود و باز بست جدیدی جایگزین شود، هیچ ابزاری برای کنترل آن وجود ندارد و این موضوع غیر قابل اجتناب است.

برای خرید پلمپ امنیتی و درج مشخصات بر روی پلاک آن، نیاز به نامه نگاری های رسمی و قانونی است. درحالیکه بست پلاستیکی به راحتی و بصورت آزاد تهیه می گردد. بست های پلاستیکی می توانند شما را تا حدی از بستن و قفل کردن مطمئن کنند ولی هرگز جایگزین پلمپ های امنیتی محسوب نخواهند شد.

بست پلاستیکی

بست پلاستیکی

تفاوت بست پلاستیکی با پلمپ های امنیتی

بست های پلاستیکی که مرغوب ترین مدل های آن با مواد پلی آمید تولید می شود، نسبت به دمای محیط و شرایط آب و هوایی بسیار تأثیرپذیر هستند. به همین دلیل این بست ها در کیسه های خلاء شده بسته بندی می شوند و باید در محیط خشک و خنک انبار شوند و تا قبل از اینکه استفاده شوند، در بسته بندی مخصوص به خود نگهداری شوند.
درحالیکه پلمپ های امنیتی نیازی به مراقبت های این چنینی ندارند و در کارتن بسته بندی می شوند که طبیعتاً باز بودن درب کارتن و قرار گرفتن در معرض هوا آنها را آسیب پذیر نمی کند. و حتی اگر پلمپ های پلاستیکی به مدت یکسال  یا کمی بیشتر در انبار نگهداری شوند، تغییری در کیفیت و انعطاف آنها ایجاد نمی شود.

بست پلاستیکی یک نوار انعطاف پذیر با دندانه هایی بر روی آن می باشد که در انتهای این نوار یک محفظه پلاستیکی از همان جنس وجود دارد که وقتی نوک بست کمربندی از درون آن عبور می کند، محفظه شبیه ضامن عمل می کند و مانع از برگشتن نوار می شود و عمل قفل انجام می گردد. بست های پلاستیکی به دلیل انعطاف بالا و سهولت کاربرد برای نگه داشتن و محکم بستن وسایل مورد استقبال قرار گرفته اند.

طول و عرض های متفاوتی برای بست های پلاستیکی تعریف شده است که بنا به مورد استفاده آن قابل انتخاب می باشند. معمولاً عرض این بست ها از 2.5 تا 7.5 میلیمتر و طول آنها از 10 تا 60 سانتیمتر می باشد.
از بست های پلاستیکی بیشتر در صنایع غذایی، پوشاک، برق و اتصالات، امور زندان ها و … بعنوان نوعی نگهدارنده استفاده می شود.

 
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 207 میانگین: 5]