جوش التراسونیک

 

پلمپ تسمه ای یا پلمپ کمربندی یکی از قوی ترین پلمپ های پلاستیکی با مغزی قفل فولادی است که قدرت کشش بالایی دارد و این موضوع باعث شده هم در صنعت حمل و نقل و هم در صنعت بسته بندی طرفداران خاص خود را داشته باشد چرا که قدرت کشش بالا در این صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است.

اگر پلمپ ماشین حمل شکننده باشد و توانایی تحمل فشار را نداشته باشد ممکن است در بین راه از روی درب ماشین پاره شود و بیفتد بدون اینکه حتی راننده متوجه این مساله باشد که قطعا این موضوع می تواند ایجاد مسولیت کند و یا در مواردی که قرار است کیسه حمل یا نایلون با پلمپ تسمه ای پلمپ شود و درب کیسه یا نایلون با کشیدن پلمپ بسته و همزمان پلمپ شود قدرت کشش نقش بسزایی برای پلمپ دارد و نباید در حین عمل پلمپ پاره شود.

اما نکته قابل توجه در تولید پلمپ های تسمه ای، استفاده از جوش التراسونیک جهت اتصال درپوش قفل به بدنه پلمپ می باشد. در این روش درپوش که محافظت کننده خار پلمپ می باشد، به بدنه پلمپ از طریق جوش التراسونیک جوش داده می شود و بدنه و درپوش به صورت یکپارچه از قفل پلمپ محافظت می کنند.

هنگام کشیدن تسمه پلمپ از داخل قفل به هیچ عنوان درپوش و خار از بدنه اصلی پلمپ جدا نمی شوند وحتی با اجسام نوک تیز نمی توان درپوش پلمپ را از بدنه جدا و به قفل فولادی پلمپ دسترسی پیدا کرد. در واقع در تولید پلمپ های تسمه ای استانداردهایی وجود دارد که در صورت رعایت نکردن آنها امنیت پلمپ به شدت تحت تاثیر قرار می گیرد و مصرف کننده را با مشکلات عدیده ای روبرو میکند.

در صورتی که پلمپ های تسمه ای به شیوه ای تولید شوند که دسترسی به خار فلزی پلمپ آسان باشد  ماهیت این پلمپ های امنیتی کاملا زیر سوال میرود.چراکه پلمپی که باز شود و مجددا امکان مونتاژ شدن توسط کاربر را داشته باشد فقط نام پلمپ را یدک کشیده است و رسالت خود را به درستی انجام نداده است.

شرکت پایگان سیل ایرانیان با استفاده از تجهیزات پیشرفته و استفاده از دستگاه جوش التراسونیک توانسته پلمپ های تسمه ای را با کیفیت مناسب و امنیت بالا در اختیار طیف وسیعی از مصرف کنندگان این پلمپ قرار دهد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 816 میانگین: 5]